Először játszik Kecskeméten Sáfár Mónika. A hírös város teátrumának színpadán A víg özvegy primadonnájának szerepében láthatjuk a népszerű színésznőt.
- Még sosem játszottam Kecskeméten, de az első pillanattól kezdve olyan ez a színház számomra, mintha már jártam volna itt. Nagy öröm számomra, hogy egy különleges társulat életébe csöppenhettem bele - árulta el Sáfár Mónika.
A színésznő a Szerednyey Béla által rendezett Lehár operett, A víg özvegy címszerepét játssza. Először 1994-ben, a budapesti Operettszínházban alakította Glavari Hannát, majd német, japán és olasz színpadokon is a gazdag özvegy bőrébe bújt. A darab és a lehári dallamok mindenütt elképesztő sikert arattak. – Glavari Hanna olyan, mint én vagyok. Így mindegyik karakter olyan számomra, mint ha valóban magamat alakítanám a színpadon. Így néhány nappal a premier előtt már kettős életet élek, otthon Hanna vagyok, a színházban pedig Sáfár Mónika - mesélte nevetve a főpróbahéten a szép színésznő. - Hanna egy karakterprimadonna. Prózai szakot végeztem a főiskolán és éppen ezért nagyon szeretem azokat a szerepeket, amikben lehetőségem van egy kis színészi játékra is. A primadonnákkal általában csak történnek a dolgok, és az ilyen párás tekintetű karaktereket nem tudom elviselni. Hús-vér embereket kell alakítani egy operettben is, mint ahogyan Csombor Teca, Páll Attila és Sirkó László teszi. Ők nagyon jól értik ezt a műfajt, öröm velük játszani. Szerednyey Béla pedig amellett, hogy nagyon jó instrukciókat ad, bízik a színészeiben. Nem nyakatekerten rendezte meg a darabot, hanem hagyományos módon, amire szerintem már vágyik is a közönség.
A színésznő szerint az operett műfaját külföldön sokkal többen szeretik, mint idehaza. – Azt tapasztaltam, hogy Magyarországon nem igazán kedveljük azt, ami a miénk. Van egy ilyen gyöngyszemünk, mint az operett, és valamiért nem becsüljük meg. Sokan azt hiszik, hogy ez egy avítt műfaj, holott egyáltalán nem az. Az ismert dallamok által mindenkihez eljut, és azt vettem észre, hogy egyre több fiatal is szereti.
Sáfár Mónikától megtudtuk, inspirálja a társulatot, hogy a kecskeméti közönség várja már A víg özvegy bemutatóját. - Mindenki azon dolgozik, hogy egy nagyon jó előadást hozzunk létre. Sok vidéki színházban játszottam már, de ilyen felkészültséget, még nem tapasztaltam sehol. A magas zenei színvonal - ami egy operett lelke -, Károly Kati zenei vezetőnek és Drucker Péter karmesternek köszönhető. Bízom benne, hogy sikert arat az előadás – tette hozzá A víg özvegy primadonnája.