2019. május 20.
Kódfejtés és meglepetések a balettos nyílt napon
Idén is sokan voltak kíváncsiak a Kecskemét City Balett nyílt napjára, melyet május 17-én tartottak a Kelemen László Kamaraszínházban.
A kecskeméti Katona József Színház Tánctagozataként működő Kecskemét City Balett először az ötödik születésnapja kapcsán invitálta bemutatkozó/beavató nyílt napra a színházlátogató és tánckedvelő közönséget. A társulat idén ismét kitett magáért, ezúttal négyórás interaktív programot tartott a táncszínházi beavatás jegyében. Tartalmas volt az este, egy percig sem volt ideje unatkozni a népes közönségnek.
A programot élő-szoborvarázslat nyitotta a kamaraszínház impozáns lépcsősorán. A táncosok a test és a tér találkozásából adtak ízelítőt, lélegzetelállító és hosszan kitartott táncpózokban. A nem mindennapi esztétikai élmény vérpezsdítő tangóval folytatódott a kamaraszínház előterében. Az ezt követő nyitótáncba bárki bekapcsolódhatott, akinek volt elég bátorsága valcert lejteni egy-egy balett-táncossal. Az est folyamán, a színpadon is több formában bemutatkozott a KCB, a látványos és informatív programelemek ezúttal az Etűdök táncra és szövegre tematika mentén voltak összefűzve.
A jelenlévőket a KCB művészeti titkára, Pölös János köszöntötte. Bemutatta azt a személyt, aki néhány éve megálmodta a kecskeméti színház önálló balett-társulatát, majd létre is hozta azt. Azóta pedig fáradhatatlanul építi a Kecskeméti City Balett társulatát, támogatja a táncosok egyéni fejlődését. Természetesen Barta Dóra Érdemes Művészről, Megyei Príma Díjasról volt szó, a kecskeméti színház balettigazgatójáról a KCB művészeti vezetőjéről, főiskolai művész tanárról. Meglepetés neki is jutott, egy kisfilm erejéig, amellyel a kollégái készültek. Ez Barta Dórát, a táncművészt mutatta be a közönségnek.
A KCB művészeti vezetője bevezetőjében elmondta: keveseknek adatik meg a lehetőség, hogy találkozzanak a táncművészettel. Pedig a tánc is hasonló a zenéhez, amit ha valaki megkedvel, és ráérez a lényegére, annak a sajátjává válik. Alapvetően a tánc is ilyen: van egy furcsa attitűdje, egy sajátos kommunikációs csatornája. Aki egyszer megérti, mire is való a tánc, arra is rájön, miként lehet általa dolgokat, érzéseket, gondolatokat kifejezni. Az bizonyos, hogy a táncot nem kell érteni. Elég nézni, élvezni, szeretni, és engedni, hogy megnyissa a maga érzelmi csatornáit.
Barta Dóra a továbbiakban mesélt a társulatról, jellegzetes munkastílusukról, majd egyenként és csapatban is bemutatkoztak a táncosok, hol mozgással, hol szóban. Mind e közben a közönség kérdezhetett, a legbátrabbak felmehettek a színpadra, és egy-egy látványos mozdulat erejéig beleképzelhették magukat a balett-táncosok izgalmas, elvont, sajátos színpadi jelenlétébe. A táncművészek meséltek magukról, táncos és civil életükről egyaránt.
Azt est folyamán egyre több táncos kódra, és társulati titokra fény derült, amikbe kizárólag a nyílt nap alkalmával engednek betekintést a balettosok. A fináléban a társulat természetesen tánccal búcsúztatta az idei színházi évadot, majd ízelítőt adott a jövő évad Anna Karenina táncszínházi bemutatójából.
Popovics Zsuzsanna
A programot élő-szoborvarázslat nyitotta a kamaraszínház impozáns lépcsősorán. A táncosok a test és a tér találkozásából adtak ízelítőt, lélegzetelállító és hosszan kitartott táncpózokban. A nem mindennapi esztétikai élmény vérpezsdítő tangóval folytatódott a kamaraszínház előterében. Az ezt követő nyitótáncba bárki bekapcsolódhatott, akinek volt elég bátorsága valcert lejteni egy-egy balett-táncossal. Az est folyamán, a színpadon is több formában bemutatkozott a KCB, a látványos és informatív programelemek ezúttal az Etűdök táncra és szövegre tematika mentén voltak összefűzve.
A jelenlévőket a KCB művészeti titkára, Pölös János köszöntötte. Bemutatta azt a személyt, aki néhány éve megálmodta a kecskeméti színház önálló balett-társulatát, majd létre is hozta azt. Azóta pedig fáradhatatlanul építi a Kecskeméti City Balett társulatát, támogatja a táncosok egyéni fejlődését. Természetesen Barta Dóra Érdemes Művészről, Megyei Príma Díjasról volt szó, a kecskeméti színház balettigazgatójáról a KCB művészeti vezetőjéről, főiskolai művész tanárról. Meglepetés neki is jutott, egy kisfilm erejéig, amellyel a kollégái készültek. Ez Barta Dórát, a táncművészt mutatta be a közönségnek.
A KCB művészeti vezetője bevezetőjében elmondta: keveseknek adatik meg a lehetőség, hogy találkozzanak a táncművészettel. Pedig a tánc is hasonló a zenéhez, amit ha valaki megkedvel, és ráérez a lényegére, annak a sajátjává válik. Alapvetően a tánc is ilyen: van egy furcsa attitűdje, egy sajátos kommunikációs csatornája. Aki egyszer megérti, mire is való a tánc, arra is rájön, miként lehet általa dolgokat, érzéseket, gondolatokat kifejezni. Az bizonyos, hogy a táncot nem kell érteni. Elég nézni, élvezni, szeretni, és engedni, hogy megnyissa a maga érzelmi csatornáit.
Barta Dóra a továbbiakban mesélt a társulatról, jellegzetes munkastílusukról, majd egyenként és csapatban is bemutatkoztak a táncosok, hol mozgással, hol szóban. Mind e közben a közönség kérdezhetett, a legbátrabbak felmehettek a színpadra, és egy-egy látványos mozdulat erejéig beleképzelhették magukat a balett-táncosok izgalmas, elvont, sajátos színpadi jelenlétébe. A táncművészek meséltek magukról, táncos és civil életükről egyaránt.
Azt est folyamán egyre több táncos kódra, és társulati titokra fény derült, amikbe kizárólag a nyílt nap alkalmával engednek betekintést a balettosok. A fináléban a társulat természetesen tánccal búcsúztatta az idei színházi évadot, majd ízelítőt adott a jövő évad Anna Karenina táncszínházi bemutatójából.
Popovics Zsuzsanna