2015. március 25.
Fiatal filmesek, mágikus történetek
A Színház- és Filmművészeti Egyetem első 6x6-os évfolyamának végzős filmesei mutatták be diplomamunkáikat kedden, a SZÍN-TÁR első napján Kecskeméten, az Otthon Moziban.
Sárkányok és lidércek, hajtányhoz láncolt madárijesztő-fiú, titkos fények és a rögvaló. A Végecsapó elnevezésű program első részében Visky Ábel, Szabó Mátyás, Fila Zsófi és Badits Ákos diplomafilmjét láthatta a közönség. A fiatal filmesek képzeletét idén nem kötötte semmilyen tematikai elvárás, ami meg is látszott a mese és valóság határvidékén kalandozó alkotásokon.
A 6x6-os új típusú képzési struktúra a színművészetin. Különlegessége, hogy a filmkészítés legfontosabb szakágainak hallgatói a gyakorlatban együtt, egy összehangolt tanrendű évfolyamban tanulnak és alkotnak. A Szász János és Janisch Attila vezette évfolyamban rendezők, dramaturgok, operatőrök, vágók, hangmesterek, gyártásvezetők stábokban készítették diplomafilmjeiket is.
- A filmes este magasra tette a mércét a SZÍN-TÁR következő programjainak – mondta Réczei Tamás, a kecskeméti Katona József Színház művészeti vezetője a vetítést követő beszélgetésen. Ahol többek között arról kérdezte a jelen lévő alkotókat, milyennek látják esélyeiket az új filmes struktúrában.
- Az egyetemen arra tanítottak bennünket a tanáraink, hogy ne menjünk bele az adok-kapokba, hanem inkább figyeljünk arra, aminek értelme van: a filmkészítésre – mondta Szabó Mátyás, a Határ című film rendezője, akinek diplomamunkája egy rabságban sínylődő fiúról szól, aki megszökik a bumfordi őrmester elől, és összetalálkozik álmai szerelmével.
Bacskai Brigitta, a lidérces-sárkányos fantasy-paródia, a Boglárka vágója szerint a kompromisszum nem ismeretlen fogalom az új filmes generáció számára.
- A 6x6 nem is nagyon szólhat másról, mint a kompromisszumról. Hiszen kezdettől fogva komplexen látjuk a folyamatokat, megtanultunk csapatban, egymáshoz alkalmazkodva dolgozni – tette hozzá Bacskai Brigitta.
A 6x6-os új típusú képzési struktúra a színművészetin. Különlegessége, hogy a filmkészítés legfontosabb szakágainak hallgatói a gyakorlatban együtt, egy összehangolt tanrendű évfolyamban tanulnak és alkotnak. A Szász János és Janisch Attila vezette évfolyamban rendezők, dramaturgok, operatőrök, vágók, hangmesterek, gyártásvezetők stábokban készítették diplomafilmjeiket is.
- A filmes este magasra tette a mércét a SZÍN-TÁR következő programjainak – mondta Réczei Tamás, a kecskeméti Katona József Színház művészeti vezetője a vetítést követő beszélgetésen. Ahol többek között arról kérdezte a jelen lévő alkotókat, milyennek látják esélyeiket az új filmes struktúrában.
- Az egyetemen arra tanítottak bennünket a tanáraink, hogy ne menjünk bele az adok-kapokba, hanem inkább figyeljünk arra, aminek értelme van: a filmkészítésre – mondta Szabó Mátyás, a Határ című film rendezője, akinek diplomamunkája egy rabságban sínylődő fiúról szól, aki megszökik a bumfordi őrmester elől, és összetalálkozik álmai szerelmével.
Bacskai Brigitta, a lidérces-sárkányos fantasy-paródia, a Boglárka vágója szerint a kompromisszum nem ismeretlen fogalom az új filmes generáció számára.
- A 6x6 nem is nagyon szólhat másról, mint a kompromisszumról. Hiszen kezdettől fogva komplexen látjuk a folyamatokat, megtanultunk csapatban, egymáshoz alkalmazkodva dolgozni – tette hozzá Bacskai Brigitta.