2018. március 22.
Fesztiválnapló - A második nap
Az intenzív első nap után, időbeosztás szempontjából kicsit könnyedebb második nap következett. A program délután kezdődött, a Kelemen László Kamaraszínházban. A Kecskeméti Rajzfilmstúdió 13 szerzői rövidfilmet mutatott be.
A rajzfilmek nagyon erőteljesek voltak. Nem lehet azt mondani, hogy kizárólag felnőtteknek való filmek, hisz a közönség egészen vegyes volt, a gyermekektől az idősebbekig, mégis nagyon mély érzéseket ábrázoltak. Egészen megrendítettek és meghatottak.
Az esti előadás a Ruszt József Stúdió Színházban az Újvidéki Művészeti Akadémia Godot-ra várva című produkciója volt.
Az előadás tragikomikus módon mutatta be a történetet, melynek a szövegen túl szerves része volt a groteszk mozgás és a kreatív díszlet. A darabban létező négy karaktert mind a nyolc színész eljátszotta. Ez a rendezői koncepció lehetőséget adott a színészeknek arra, hogy mindannyian bemutathassák tudásukat, tehetségüket. Az előadás eredetileg vizsgaelőadásnak készült, így az egyenlő szereposztás fontos szempont volt. Amellett, hogy ez a színészeknek egy lehetőség, igazi kihívás is. A váltások miatt végig magas koncentrációt igényel. A történet ívét és a karakterek energiáját tovább kell vinni, és nincs idő visszarázódni, emiatt nem is szabad kiesni. Ezt segítette, hogy az előadás alatt minden szereplő végig a térben maradt. A tér közepén zajlott a cselekmény, a szélén álltak a passzív játékosok és folyamatosan váltották egymást.
A díszlet nagyon beszédes volt. Az üres műanyag flakonok és nejlon zacskók ellepték a teret, ezzel káosz hangulatot keltettek. Ezt a nyomasztó rendetlenséget ellensúlyozta az esernyők könnyedsége. A darab vége egy pillanat megnyugvást adott, hogy ne a súlyos tehetetlenség terhével menjünk haza.
Az előadás után a Katona József Színházban egy nagyon jó hangulatú szakmai beszélgetés következett. A fesztiválnak ezek a beszélgetések talán a legfontosabb részei. Az Újvidéki Művészeti Akadémia növendékei nagyon kedves, nyitott emberek, akikkel öröm volt a találkozás. Beszélgettünk a tragikomédia műfajáról, a darabról, a képzésükről és a jövőről.
Könczei Villő
Az esti előadás a Ruszt József Stúdió Színházban az Újvidéki Művészeti Akadémia Godot-ra várva című produkciója volt.
Az előadás tragikomikus módon mutatta be a történetet, melynek a szövegen túl szerves része volt a groteszk mozgás és a kreatív díszlet. A darabban létező négy karaktert mind a nyolc színész eljátszotta. Ez a rendezői koncepció lehetőséget adott a színészeknek arra, hogy mindannyian bemutathassák tudásukat, tehetségüket. Az előadás eredetileg vizsgaelőadásnak készült, így az egyenlő szereposztás fontos szempont volt. Amellett, hogy ez a színészeknek egy lehetőség, igazi kihívás is. A váltások miatt végig magas koncentrációt igényel. A történet ívét és a karakterek energiáját tovább kell vinni, és nincs idő visszarázódni, emiatt nem is szabad kiesni. Ezt segítette, hogy az előadás alatt minden szereplő végig a térben maradt. A tér közepén zajlott a cselekmény, a szélén álltak a passzív játékosok és folyamatosan váltották egymást.
A díszlet nagyon beszédes volt. Az üres műanyag flakonok és nejlon zacskók ellepték a teret, ezzel káosz hangulatot keltettek. Ezt a nyomasztó rendetlenséget ellensúlyozta az esernyők könnyedsége. A darab vége egy pillanat megnyugvást adott, hogy ne a súlyos tehetetlenség terhével menjünk haza.
Az előadás után a Katona József Színházban egy nagyon jó hangulatú szakmai beszélgetés következett. A fesztiválnak ezek a beszélgetések talán a legfontosabb részei. Az Újvidéki Művészeti Akadémia növendékei nagyon kedves, nyitott emberek, akikkel öröm volt a találkozás. Beszélgettünk a tragikomédia műfajáról, a darabról, a képzésükről és a jövőről.
Könczei Villő